Vastgoedmarketing, inbound en HubSpot: de gouden combinatie

Ben jij een vastgoedmarketeer? Dan ben je waarschijnlijk veel in de weer met allerlei middelen zoals Facebook, Instagram, nieuwsbrieven en wellicht af en toe een print uitgave. Maar heb je wel eens van inbound marketing gehoord? Met deze aanpak zet je bovenstaande middelen veel bewuster in. Combineer die inbound aanpak met HubSpot en je hebt een gouden combinatie te pakken.

Bij Gusto Media zijn we HubSpot partner. We combineren onze content expertise en inbound marketing aanpak met jouw marketingdoelstellingen en de tool HubSpot. Waarom HubSpot zo fijn werkt? We zetten de 5 belangrijkste redenen voor je op een rij.

1. Data, Data, Data

De HubSpot marketingtool biedt alle data op één overzichtelijk dashboard. Zo zie je direct de prestaties van je website, blogposts, aangeboden downloads, social media, mailings en de status van al je verworven leads. Vooraf maken we een inschatting wat we verwachten qua – bijvoorbeeld – websitebezoek. Log in en je ziet direct of je boven of onder verwachting presteert. Hierdoor wordt het nog makkelijker om je marketingactiviteiten bij te sturen. Presteert een Facebook-campagne ondermaats? Je stuurt direct bij.

HubSpot Marketing Dashboard

2. One stop, very efficient shop

Klaar zijn de dagen van exports draaien, logge Excel-lijsten en het graven naar informatie in verschillende systemen. Binnen HubSpot regel je namelijk alles. Maar dan ook echt alles! Een geïntegreerde aanpak voor marketing, contactbeheer en sales. Is iemand meer geïnteresseerd in gelijkvloers wonen dan in een tussenwoning? Zorg dat ze de juiste content krijgen! Op basis van voorkeuren stroomt de doelgroep automatisch de juiste mailinglijst in. Ook verstuur je vanuit HubSpot al je nieuwsbrieven en social updates. De prestaties van deze campagnes analyseer je eveneens met de analytic tools van HubSpot.

Iemand meer geïnteresseerd in gelijkvloers wonen dan in een tussenwoning? Zorg dat ze de juiste content krijgen!

3. Sales is a science and art

Ook voor sales is deze tool een feestje. Zo kan de sales consultant precies zien welke marketingactiviteiten de doelgroep wel bereikt hebben en welke niet, welke sales consultant al contact heeft gehad met desbetreffende klant en op welke momenten de klant in contact kwam met jouw organisatie. Op basis van de status van de lead kent HubSpot automatisch taken toe aan teamleden. Tevens kun je met HubSpot Automation het lead nurturing proces grotendeels automatiseren en zo nog meer leads converteren in klanten!

4. Leadscoring

Op basis van de data die je verzamelt op jouw communicatieplatformen, kent het systeem automatisch een score toe aan jouw leads. Zo weet je precies welke leads de moeite waard zijn om op te volgen en welke niet. Leadscoring wordt effectief ingezet in het bereiken van een geïnteresseerde doelgroep. Zo verspil je geen tijd en resources aan een matig geïnteresseerde doelgroep, maar richt je je 100% op een doelgroep die interesse heeft. Ook kun je bewust aan het werk met mogelijke twijfelaars. Wat trekt ze nu wél over de streep?

5.  HubSpot Academy

Werken met HubSpot is makkelijk én inspirerend. Er is een zeer uitgebreide catalogus aan cursussen beschikbaar om HubSpot snel te implementeren in jouw organisatie. Behalve de praktische kant, behandelt de Academy verschillende onderwerpen waarmee werknemers zich ook persoonlijk verder kunnen ontwikkelen op marketinggebied. Een win-win situatie dus!

Wil jij meer weten over werken met HubSpot voor jouw vastgoed project? Neem even contact met ons op. Dat kan door een mailtje naar info@gustomedia.nl of door ons contactformulier in te vullen.  

Laat een reactie achter