Waarom Inbound Marketing?

Het huidige marketing landschap is onoverzichtelijk, ingewikkeld en versnipperd. Echt contact krijgen met je doelgroep vraagt om een nieuwe aanpak, want harder roepen om aandacht werkt niet meer. Inbound Marketing is dé manier waarmee je wel duurzaam contact krijgt met je doelgroep. Maar wat is het eigenlijk?

inbound-marketing-vastgoed

Heel simpel gezegd: een Inbound Marketeer bouwt aan duurzame relaties. Want in dit ingewikkelde marketinglandschap – waarbij mensen overweldigd worden door prikkels - verbinden mensen zich niet meer zomaar aan jouw project. Niet meer ‘ouderwets’ roepen om aandacht is ons devies. Nee. De ingrediënten van de Inbound strategie zijn content marketing, marketing automation én reporting.

Bedrijven die bloggen genereren 67% meer leads dan bedrijven die dat niet doen

Bron: Hubspot

De Inbound Marketing ingrediënten

Content Marketing
Met Inbound Marketing zorg je ervoor dat geïnteresseerden jouw project weten te vinden. De juiste content maken is daarbij essentieel. Denk aan een blog met tips voor het afsluiten van je eerste hypotheek of tips hoe om te gaan met de overwaarde van je bestaande woning. Zo worden ze een bezoeker van je website. Daar hoort natuurlijk ook een gedegen social & advertising strategie bij, zodat deze content gevonden wordt.

Marketing automation
Om je marketing steeds beter aan te laten sluiten op je doelgroep is een goed CRM essentieel. Want alleen dan kun je perfect nagaan wat je bezoeker leest en wat niet.Schrijven ze zich in voor de nieuwsbrief van het project? Zijn ze ook geïnteresseerd in het gebied dat je gaat ontwikkelen? Of willen ze alleen gerichte informatie over de potentiële woningen?  Door de juiste inrichting van je CRM kun je deze informatie opvragen en gebruiken. Nieuwe content kun je op de juiste manier uitserveren. Op deze manier bouw je gericht aan een duurzame relatie met je bezoekers en is de eerste stap naar klant worden gezet.

Reporting
Heb je bovenstaande draaien? Mooi. Dan is het wel zaak dat er ook gekeken wordt of het goed werkt. Krijg je wel genoeg verkeer op je website? Weten die ook de weg naar je projectinformatie te vinden? En is je sales afdeling tevreden over de leads die worden aangeleverd? Dankzij deze reporting fase leer je continu en kun je altijd op het juiste moment bijsturen.

Wat doet GUSTO MEDIA dan?

Belangrijk dus, deze drie ingrediënten. Om de Inbound Marketing op een creatieve én gestructureerde manier uit te rollen heeft Gusto Media een simpel stappenplan ontwikkeld. We vertellen er natuurlijk graag meer over, maar neem hieronder alvast een kijkje.

buyers-journey-mobile

Wil je weten wat deze stappen voor jouw project kunnen betekenen?
Vraag een gratis kennismakingsgesprek aan.

Waarom gaat Inbound Marketing hand in hand met vastgoed?

Juist wanneer je op zoek bent naar een nieuwe plek wil je weten waar je aan toe bent. Krijg ik waar voor mijn geld? Voldoet de woning aan mijn kopers wensen? En: zal ik mij thuis voelen in deze nieuwe omgeving? Allemaal vragen waar je als ontwikkelaar op in kunt spelen. 

Door de juiste content, op het juiste moment aan de juiste persoon uit te serveren is iedereen altijd goed geïnformeerd. Daardoor krijg je kwalitatievere leads en verlies je minder tijd met mensen die eigenlijk niet willen kopen. En bij kopers voorkom je ook gedoe achteraf, ze zijn tenslotte van start tot finish op de hoogte. In sommige gevallen hebben ze zelfs de woningen vorm kunnen geven. Je eerste klanten gaan je helpen het project nog beter te verkopen.

Waarom GUSTO MEDIA?

Bij Gusto Media gaat ons hart sneller kloppen van alles wat met vastgoed te maken heeft. Daarnaast zijn we sinds 2017 agency partner van HubSpot die de software levert voor deze Inbound Marketing aanpak. Dat betekent dat we altijd de nieuwe inbound ontwikkelingen volgen, de beste software tot onze beschikking hebben en instant support kunnen regelen voor jouw project. Combineer dat met onze jarenlange ervaring in de vastgoedmarketing en je hebt een winnend bureau aan boord.