Vastgoedsector, bereid je voor op de toekomst!

Vastgoed

De gemiddelde huizenprijs stijgt. Weer. De rente is nog steeds laag. Het gaat goed in het vastgoed. Maar blijft dat zo? Nu is het moment om je marketing op orde te brengen en je voor te bereiden op een andere situatie.

Regelmatig krijg ik het naar mijn hoofd geslingerd: “Ja, slim. Nu op de vastgoedmarkt focussen. Daar gaat het natuurlijk goed.” Het klopt dat het nu goed gaat in deze sector. De vraag is hoog en de huizenprijzen blijven stijgen. Maar Gusto Media focust zich al sinds de oprichting op vastgoed. En dat was in 2008. Precies. Het hoogtepunt van de crisis.

Dat het zo goed gaat in de markt heeft met van alles te maken. Dat hoef ik niemand uit te leggen. Het resultaat van deze groei is interessanter. Veel vraag , (nog) te weinig aanbod. En dus zetten de projectontwikkelaars het gas erop. Nieuwe initiatieven en ook veel nieuwe medewerkers. Maar echt veranderen? Dat is nog moeilijk.

Repareer het dak

Wanneer de zon schijnt. Dat is het moment om het dak te repareren. En dat de zon nog eventjes blijft schijnen is wel de verwachting. De rente blijft laag. Er wordt zelfs gezegd dat de woningprijzen de komende 10 jaar nog blijven stijgen.

Maar er is altijd sprake van een conjunctuur. En deze gaat ook wel eens naar beneden. Zou het niet fijn zijn wanneer je je organisatie zo op orde hebt, dat je – als projectontwikkelaar –  ook voorbereid bent op mindere tijden?

Wat doe jij om je organisatie naar het volgende niveau te tillen? Ben je bezig met het fundament voor je marketingorganisatie door bijvoorbeeld een gedegen marketingstrategie uit te rollen? Weet jij alles van leadscoring? Zodat je nu kunt focussen op de juiste leads en nog beter aan de wensen van jouw klant kunt voldoen?

We maken het nog makkelijker. We zetten drie tips op een rij:

1. Ga de relatie aan met je doelgroep

Dat betekent niet alleen maar nieuwsbrieven versturen met verwijzingen naar de content, maar denk ook na welke content je doelgroep zoekt. Twijfelen ze bijvoorbeeld of nieuwbouw wel sfeervol is? Geef tips hoe je een nieuwbouwwoning sfeervol wordt.

2. Zorg voor een goed CRM

Het ontbreekt er bij veel projectontwikkelaars aan: het logisch vastleggen van de leads. Dat doe je met een Custom Relationship Management tool. Het liefst doe je dat direct goed, namelijk met een tool die gekoppeld is aan bovenstaande content. Want wanneer je weet welke content iemand leest, dan weet je ook eerder in wat voor woning deze is geïnteresseerd.

3. Doe aan segmentatie

Niet iedereen is hetzelfde. Het stel waarvan de kinderen al even uit huis zijn, hebben meer behoefte aan een appartement dan het jonge stel dat hun eerste hypotheek afsluit. Beide hebben dus een andere content behoefte. Doordat je een relatie aangegaan bent met je doelgroep én doordat je gesegmenteerd hebt in je CRM kun je gerichte je boodschap delen. Segmentaties noemen we dat.

Natuurlijk kun je nog veel meer doen. Nieuwsgierig hoe? Neem contact met ons!

Wil je overigens een goed beeld krijgen van de huidige prijsontwikkelingen op de huizenmarkt? Download onze gratis infographic.

Laat een reactie achter