Gusto Media is weer gestart!

Gusto Media is weer gestart!

We hebben bij ons thuis veel beleefd de afgelopen tijd. Op 27 augustus is onze dochter Felien geboren. Ze doet het geweldig en hoort helemaal bij ons gezin. Een gezin waar grote broer Tobias zich al eventjes roert.

Als gezin zijn we ook nog even verhuisd. Van Utrecht naar Leusden. Om nog maar een verandering te noemen.

Dat is nog niet alles. Sinds 1 oktober 2015 sta ik weer op eigen benen. Ik ben weer gaan ondernemen. Tijd voor een interview. Met mezelf.

Wat deed je?
In februari 2014 bracht ik de klanten van mijn bedrijf Gusto Media in bij Head Office NL, een onderdeel van mediabedrijf Sanoma. De reden? Samenwerken aan grotere klanten en de digitale propositie van Head Office NL versterken. Een prachtig avontuur, waarbij mijn ‘oude’ Gusto Media klanten allemaal mee zijn gegaan. Sterker nog; samen met hen hebben we nog mooiere dingen gemaakt. Kijk maar eens naar de vernieuwende campagnes voor DUIN, die zelfs onder de aandacht van traditionele media kwamen, zoals het financieel dagblad. Daarnaast werkte ik voor prachtige merken als Porsche, Menzis, Monuta en een heleboel anderen.

Waarom toch ondernemen?
In juni 2015 is Head Office NL ingetrokken bij het Sanoma kantoor in Hoofddorp. Een prachtige locatie voor een grote uitgeef multinational. Een interessante plek om rond te lopen en te leren. Maar het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan:

– Ik merk dat ik te veel ondernemer ben om onderdeel te zijn van zo’n corporate bedrijf
– Ik merk dat de uitdaging om mijn eigen boontjes te doppen te veel bleef prikkelen
– Ik merk dat ik het gewoon moet doen!

Wat ga je doen dan?
Ja, ondernemen. Simpel, toch? Website optuigen. Kennis delen. Mensen spreken. Opdrachten doen….

Oké, zo simpel is dat niet. Dat is hard werken.

Oké, maar nu concreet?
Ik vind het heel boeiend en uitdagend om bedrijven te helpen wegwijs te worden in het communicatielandschap. Wat vertel je als merk? Waarom en via welke media? Ik houd me dus bezig met content strategie en content productie. Marketing hoort daar ook bij. Contentmarketing dus, zoals het nu buzzt. Maar ik zie het vooral als merken relevant maken voor hun (potentiële) klanten. Ervoor zorgen dat mensen een relatie met een merk aan willen gaan, omdat het merk in kwestie een oprecht verhaal vertelt en toegevoegde waarde biedt. Voor die merken ga ik werken. Merken die van oprechte communicatie en relaties werk willen maken.

Heb je al opdrachten?
Dat ik nu begin is spannend. Maar de liefde tussen mij en Head Office NL is niet over. Ik blijf betrokken bij dit prachtige bureau. Als Content Director blijf ik intensief werken aan prachtige klanten van Head Office NL, bijvoorbeeld Porsche, Fleetwise, Canon en TNO. Een mooie klus en vliegende start met de geweldige mensen uit het dito bedrijf.

Vind je het niet spannend?
Natuurlijk, dit is heel spannend: ik laat de zekerheid van een vaste baan varen maar krijg daar vrijheid van denken en handelen voor terug. Echt onafhankelijk zijn en buiten de randjes kleuren Voor mij een heel groot goed. Dat betekent dus ook voor mijn gezin kunnen kiezen op momenten dat het in loondienst soms moeilijker leek. Het onderste uit de kan halen voor mijn klanten. En samenwerken met de beste mensen. Het voelt goed.

Hoe kunnen we je vinden?
Ik heb mijn website www.gustomedia.nl – de bedrijfsnaam die ik voorlopig blijf hanteren – even tijdelijk omgebouwd. Klik maar rond. Daar wil ik mijn kennis gaan delen. Maar hopelijk kom je mijn blogs ook op andere platformen tegen. Geen zin om iedere keer naar mijn website te gaan om te kijken of ik weer een blogje heb geschreven? Schrijf je dan hier in. Dan stuur ik 1x per maand op wat ik allemaal heb geschreven.

Je kunt me natuurlijk ook bellen (06 48 31 30 98) of appen, vinden op LinkedIn, Twitter of Facebook. Of good old mail. En koffie, daar ben ik gek op!

Succes man!
Ja. Dank je wel, Jasper… Ik heb er zin in!

2 Reacties

  • Mark

    succes man! Wij zijn er (weer) bij, op naar een nog mooiere samenwerking!

  • Laura Pepitone

    Klinkt goed Jasper! Veel succes gewenst en groeten uit Boston.

Plaats een reactie